سئو سایت

 

سئو سایت ⭐⭐⭐⭐⭐ در اصل واقعیتی است که همه ی ما در هر صنف و کسب و کاری که هستیم شدیدا به دنبال آن خواهیم بود، سئو سایت را با سئو 21 هم تجربه کنید! 🚀

سئو سایت

امروزه با توجه به افزایش روز افزون استفاده از اینترنت، مفاهیمی همچون سئو سایت به یک ضرورت برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است.

گسترش دستگاه­های هوشمندی همچون تلفن همراه، دسترسی به اطلاعات و شبکه جهانی اینترنت را آسان­تر کرده است.

در نتیجه اکثر اشخاص برای یافتن اطلاعات موردنظر خود به اینترنت و مخصوصا گوگل مراجعه می­کنند.

از طرفی تعداد سایت­های اینترنتی ارائه دهنده خدمات روز به روز در حال افزایش است.

اما چه معیاری موجب برتری سایت­ها نسبت به یکدیگر می­شود؟

افراد مختلف کدام سایت­ها را برای پاسخ به سوالات خود انتخاب می­کنند؟

چه سایت­هایی بازدید بیشتری دارند؟ آیا تنها بالا بردن کیفیت خدمات موجب افزایش بازدید سایت می­شود؟

برای یافتن پاسخ این سوالات، تا انتهای این مقاله با سئو 21 همراه باشید!

 

سایت­هایی که رتبه بیشتری داشته باشند، در صفحه نتایج، بالاتر از سایت­های دیگر نمایش داده می­شوند.

بنابراین هرچه جایگاه یک سایت در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، از بازدید و ترافیک بالاتری برخوردار خواهد شد.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت، به معنای اعمال کردن فاکتورهای سئو، با توجه به استانداردهای موتورهای جستجو، برسایت است.

در واقع سئو سایت تکنیکی است که می­تواند به بالا بردن رتبه سایت شما کمک بسیاری کند.

در ادامه به صورت جزیی ­تر به بررسی سئو سایت خواهیم پرداخت.

⭐⭐⭐⭐⭐

 

سئو چیست؟

 

سئو سایت چیست؟

سئو(SEO)، مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می­باشد.

اعمال تکنیک­های سئو در سایت، موجب بالا رفتن رتبه آن خواهد شد.

زمانی که شما در گوگل سوال یا موضوعی را جستجو می­کنید، صفحه­ ای از نتایج برای شما ظاهر می­شود که حاوی لینک­هایی از سایت­های مرتبط است.

معمولا اکثر افراد به لینک­هایی که در صفحه اول نمایش داده می­شوند، توجه بیشتری دارند و به همین دلیل، ترافیک و بازدید از اینگونه سایت­ها بالاتر از سایت­های دیگر است.

سئو مجموعه تکنیک­هایی است که کمک می­کند تا در هنگام جستجوی کاربران، مقاله و سایت مرتبط شما، در صفحه اول نتایج گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری ظاهر شود.

به عبارتی، اگر سایتی از تکنیک­های سئو استفاده نکرده باشد،کاربران نمی­توانند سایت مذکوررا پیدا کرده و ازخدمات آن استفاده کنند.

گوگل برای نمایش سایت­ها در صفحات نتایج، از الگوریتم­های مختلفی مانند پاندا، مرغ مگس خوار و … استفاده می­کند که هر کدام فاکتورهای متفاوتی را برای رتبه بندی سایت­ها در نظر می­گیرند.

 

در حال حاضر بیش از 200 فاکتور وجود دارد که گوگل برای رتبه بندی وبسایت شما به بررسی آن­ها می­پردازد.

عواملی نظیر کلمات کلیدی موجود در متن، بک لینک­هایی که به یک سایت ارجاع می­دهند و …. از مهمترین عامل­ها برای بهبود رتبه سایت شما هستند.

به صورت کلی سئو به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می­شود که درادامه به توضیح آن­هاخواهیم پرداخت.

 

شاید دوست داشته باشید در مورد طراحی سایت هم بیشتر بدانید، پس با ما همراه باشید : اینجا کلیک کنید!

سئو داخلی

 

سئو داخلی که به اصطلاح on-page SEO یا on-site SEO نیز نامیده می­شود، به معنای بهینه کردن تمام عناصر داخل سایت، اعم از محتوای داخل سایت و ساختار کدهای آن است.

این بهینه سازی بر مبنای فاکتورهای استاندارد تعیین شده توسط الگوریتم­های گوگل انجام می­شود و کاملا تحت کنترل مستقیم مدیران سایت است.

به همین دلیل تلاش برای رعایت کردن آن کاملا تأثیرگذار است.

زیرا شما بیشترین کنترل بر این قسمت وجود دارد.

در گذشته، الگوریتم­های گوگل آنقدر پیشرفته نبودند و اگر یک کلمه کلیدی مرتبط در جاهای مختلف صفحه به تعداد زیادی تکرار می­شد، گوگول آن صفحه را به عنوان صفحه مرتبط با آن کلمه کلیدی تشخیص می­داد و همین باعث بالا آمدن سایت مذکور می­شد.

اما با پیشرفت الگوریتم­های گوگل، امروزه نه تنها تکرار زیاد کلمه کلیدی در جاهای مختلف صفحه مزیت نیست، بلکه جزء معایب آن نیز محسوب می­شود.

سئو داخلی

از مهمترین مواردی که به بهبود رتبه سایت کمک می­کند، عبارتند از:

 

  • سعی کنید محتوای عمیق و مرتبطی با کلمات کلیدی نزدیک به هم تهیه کنید.
  • محتوای بی ارزش و کم حجم از رتبه سایت شما کم می­کند.
  • مطالبی که برای سایت خود تهیه می‌کنید نباید از مطالب سایت­های دیگر کپی شده باشد.
  • تولید محتوای اختصاصی برای وب سایت یکی از دیگر عوامل موثر در رتبه سایت شما است.
  • هدف اصلی کاربران سایت خودرا شناسایی کرده ومحتوای سایت را به گونه ای تنظیم کنید که همگام باآن باشد.
  • سعی کنید که فقط از یک کلمه کلیدی خاص استفاده نکنید و به این نکته توجه داشته باشید که مترادف­های آن را نیز در متن خود به کار ببرید.
  • همواره از خود بپرسید چه سوالاتی ممکن است در مورد این موضوع خاص به ذهن کاربر برسد؟
  • کاربر برای رسیدن به محتوای تولید شده چه کلمات کلیدی و عبارت­هایی را ممکن است جستجو کند؟
  • از قرار دادن عناصر آزاردهنده، مانند تبلیغات بیش از حد در سایت خود بپرهیزید.
  • سعی کنید مطالب موجود در سایت را به گونه ای سازماندهی کنید که موجب سردرگمی و خستگی کاربر نگردد.
  • با سازماندهی صحیح مطالب شما می‌توانید رضایت کاربران را جلب کرده و سایتی کاربر پسند ارائه کنید.
  • رضایت کاربران و مدت زمانی که آن­ها در سایت شما سپری می­کنند، یکی از فاکتورهای مهمی است که بر رتبه سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

 

سئو خارجی

 

برخلاف سئو داخلی، بر روی المان­های سئو خارجی یا off-page SEO نمی­توان کنترل زیادی را اعمال کرد.

این روش سئو سایت، شامل تمام بهینه سازی­هایی است که در خارج از وبسایت شمابرای ارتقاء رتبه آن انجام می­گیرد.

در واقع سئو خارجی بیشتر مرتبط با بک لینک­ها و ارجاعاتی است که سایت­های دیگر به سایت شما می­دهند.

بنابراین مهمترین کاری که مهندسین سئو سایت برای اعمال سئو خارجی انجام می­دهند، تمرکز بر پیوند دهندگانی است که لینک سایت شما را در وبسایت خود  قرار می­دهند.

سئو خارجی

آموزش سئو

 

بر خلاف تصور خیلی از افراد، یادگیری سئو کاری پیچیده و زمان­بر است.

بهترین منبع یادگیری سئو، متخصصان و افراد با تجربه در این زمینه هستند.

اگر زمان کافی برای یادگیری با کیفیت تکنیک­های سئو سایت را ندارید، بهتر است سایت خودرابه یک متخصص سئو بسپارید.

اما به صورت کلی، امروزه با گسترش ارتباطات و دنیای مجازی، سایت­های زیادی حاوی مطالب و فیلم­های مرتبط با آموزش سئو هستند که اکثر افراد از آن­ها برای یادگیری سئو استفاده می­کنند؛ اما به پیشنهاد افراد باتجربه، درگیر شدن در یک پروژه عملی سئو سایت، می­تواند کمک شایانی به بهتر آموختن آن کند.

برای بیشتر افراد، آموختن تکنیک­های سئو داخلی آسان­تر است.

ما در اینجا به چند نمونه از موضوعات سئو داخلی اشاره می­کنیم:

  • بهتر است عنوان صفحه با کلمات کلیدی آغاز شود.
  • اضافه نمودن واژه­های پر استفاده مانند “بهترین”، “آموزش”، “راهنما” و … به عنوان.
  • استفاده از تگ H1 برای عنوان اصلی.
  • استفاده از تگ H2 برای زیر عنوان­ها.
  • وارد کردن کلمه کلیدی در 100 کلمه اول متن.
  • اضافه کردن لینک­های خارجی.
  • اضافه کردن لینک­های داخلی.
  • افزایش سرعت سایت و کم کردن حجم مدیا.
  • و …

 

موضوعات مرتبط با آموزش سئو خارجی نیز بیشتر شامل موارد زیر می­شود:

  • ایجاد لینک و دریافت بک لینک
  • هدایت ترافیک وروردی ارزشمند به سایت
  • فعالیت در شبکه­های اجتماعی.

 

سئو سایت پزشکی

 

سئو سایت پزشکی

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت برای یافتن پزشکان متخصص و پاسخ سوالات پزشکی، پزشکان زیادی به ایجاد یک وبسایت پزشکی به عنوان مطب دوم خود روی آورده ­اند.

بیش از 65درصد افراد، قبل از مراجعه به پزشک برای درمان بیماری، ابتدادر اینترنت به دنبال اطلاعات درموردمشکل خود می­گردند.

بنابراین اگر سایت یک پزشک در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده نشود، بیماران زیادی را از دست داده است.

در نتیجه، اعمال کردن تکنیک­های سئو سایت به منظور بیشتر شناخته شدن پزشکان، در جذب بیمار، افزایش درآمد و گسترش کسب و کار آن­ها تأثیر بسزایی دارد.

در واقع می­توان گفت که اعمال تکنیک­های سئو سایت بر سایت­های پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا حیطه پزشکی یک حیطه حیاتی است و مردم زیادی برای حفاظت از جان خود به جستجو در اینترنت و مطالعه مقالات پزشکی می­پردازند.

پس با این نتیجه در جریان قرار گرفتیم که سئو سایت پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

سئو سایت شرکتی

 

سئو سایت شرکتی

یکی دیگر از سایت­هایی که اعمال تکنیک­های سئو در آن از اهمیت بالایی برخوردار است، سایت­های شرکتی هستند.

زیرا امروزه بسیاری از مردم برای یافتن کالا و خدمات خاص، در اینترنت به دنبال شرکت مناسب می­گردند.

بنابراین، شرکت­هایی که از اینترنت و سایت­های اینترنتی برای معرفی خود و محصولات خود استفاده می­کنند، موفق­تر هستند.

با توجه به نکاتی که قبلا در این مقاله گفته شد، برای شرکت­های تجاری نیز این امر ضروری است که سایت آن­ها در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

در غیر این صورت حجم زیادی از مشتریان خود را از دست داده و آن­ها را به شرکت­هایی که رتبه بالاتری در گوگل دارند، واگذار می­کنند.

بنابراین، استفاده از تکنیک­های سئو سایت برای اینگونه سایت­ها نیز امری ضروری است.

چنانچه به مارکتینگ و کسب اعتبارات بیشتر نیاز دارید از بهینه سازی وب سایت شرکت خود غافل نشوید!

سئو 21 برای سایت شما نیز طبق جدیدترین الگوریتم گوگل محاسباتی در نظر دارد!

 

تعرفه سئو

 

ارائه خدمات سئو سایت قیمت مشخصی نداشته و با توجه به سئو داخلی، سئو خارجی، تعداد کلمات کلیدی و موضوع مورد نظر متفاوت می­باشد.

همچنین هزینه سئو سایت به عواملی مانند میزان رقابت در زمینه موضوع مورد نظر، جایگاه فعلی سایت، وضعیت زیرساخت فنی سایت، مدت زمانی که از ایجاد دامنه سایت می­گذرد و … بستگی دارد.

 

جمع بندی

 

سئو سایت

به صورت کلی با گسترش شبکه جهانی اینترنت،تعداد افرادی که از آن برای مقاصد مختلف استفاده می­کنند،افزایش یافته است.

این افراد، معمولا فقط به سایت­هایی که در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده می­شود، توجه می­کنند.

تکنیک­های سئو سایت، این امکان را برای سایت شما ایجاد می­کنند که سایت شما رتبه بالاتری از گوگل دریافت کند و در صفحه اول نتایج ظاهر شود.

ضرورت استفاده از سئو در سایت­های مختلف متفاوت است.

با توجه به تقاضای افراد، سایت­هایی مانند سایت­های پزشکی و سایت­های شرکتی، از جمله سایت­هایی هستند که به کاربردن سئو سایت در آن­ها از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

امیدوارم از خوندن این مطلب خسته نشده باشید!

هرگونه سوال و ابهامی دارید فقط کافیه همینجا بپرسید، سعی میکنم در کمترین زمان پاسخ بدم!

در حال ارسال
نظرات کاربر
2.5 (2 رای)

2 thoughts on “سئو سایت | آیا واقعا به سئو نیاز داریم؟ راهنمای شگفت انگیز سئو!

  1. امیر حسین

    سلام خیلی مقاله خوب و دلچسبی بود، ممنون میشم در مقالات بعدی حتما از رنک گوگل هم صحبت کنید. مرسی 🙂

    1. admin نویسنده نوشته

      بله حتما به زودی یک مقاله هم در مورد رنک گوگل و همچنین راهکارهای افزایش رنک در سایت قرار میدیم… مرسی از توجهتون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *